چگونه تیمی موفق بسازیم ؟
چگونه تیمی موفق بسازیم ؟
یکی از دغدغه های هر کسب و کاری این است که چگونه تیمی موفق بسازیم ؟ برای کارهای مختلف از جمله فروش و همکاری در کارهای مختلف به یک تیم حرفه ای نیاز است . یک تیم فقط از دور هم جمع شدن افراد متخصص در یک زمینه تشکیل نمی شود . بلکه باید یکی سری اصول را برای تشکیل یک تیم حرفه ای در نظر بگیریم و استفاده کنیم .
یکی از دوستان ما در یک کسب و کار همیشه با تیم فروش خود به مشکل بر می خورد و آن طور که باید به اهداف خود نمی رسید برای مثال اهدافی که برای فروش خود داشت هیچ وقت محقق نمی شد . این فرد همیشه برای کسب و کار خود افراد متخصص را استخدام می کرد و مراحل مصاحبه ای دشواری برای کسب و کارش داشت اما با این همه حال باز به مشکل می خورد .
بعد از به روز رسانی کلیه تجهیزات شرکت و خرید بهترین تجهیزات و تغییر افراد تیم باز هم به نتیجه مطلوب نرسید و بعد از کلی چالش به ما مراجعه کرد برای مشاوره گرفتن در زمینه شغلی که بعد از بررسی توسط تیم مشاوره ای مهندس راحله نیک پور به این پی بردیم که مشکل از تیم فروش و بقیه تیم ها در شرکت اوست و راه حل ها و مشورت هایی پیرامون ساخت یک تیم حرفه ای به او دادیم که در اینجا مواردی از آنها ذکر می شود.
مطالب ذکر شده طبق تجربیات تیم مهندس راحله نیک پور است که برای افزایش فروش و تیم سازی حرفه ای برای کسب و کارها ارائه شده است.
چرا داشتن یک تیم حرفه ای مهم است؟
یکی از سوالاتی که برای مدیر یک کسب و کار شاید پیش بیاید این است که چرا داشتن یک تیم حرفه ای مهم است؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که ساختن یک تیم یعنی به جای استفاده از 100% زمان و انرژی خودتان، از 10% زمان و انرژی 10 نفر استفاده کنید و البته با ایدههای 10 نفر به جای 1 نفر، کاری به مراتب کم نقص تر ارائه کنید.
با ساختن یک تیم حرفه ای به جای یاد گرفتن چندین مهارت برای انجام یک کار، فقط کافی است افرادی که مهارتهای مورد نیاز شما را دارند کنار هم قرار دهید و مدیریت کنید، در این صورت میتوانید در یک زمان مشخص مشغول چندین پروژه باشید و روی موفقیت تمام آنها بدون تحمل فشار زیادی حساب باز کنید. تیم سازی مهارت اصلی برنده های واقعی است. اگر نمی خواهید تا ابد ابزار موفقیت دیگران باشید، باید آموزش تیم سازی حرفه ای را ببینید و تیم خودتان را بسازید.
مراحل ساخت تیم حرفه ای
مرحله اول در ساخت یک تیم حرفه ای جذب و استخدام افرادی است که علاوه بر مهارت و تخصص دارای مهارت های نرم هم باشند.
در مرحله دوم ویژگی های یک کارمند فروش را بدانیم تا بتوانیم انتخاب بهتری برای تشکیل تیم فروش داشته باشیم .
مرحله سوم طراحی ساختار و یک چارت اصولی برای تیم فروش است .
مرحله چهارم از مراحل تشکیل یک تیم حرفه ای مشخص کردن میزان حقوق افراد تیم است.
در مرحله پنجم ما باید از گزارش افراد تیم فروش استفاده کنیم و بدانیم چه معیار هایی برای این گزارش ها داریم .
مرحله ششم تقویت مهارت های تخصصی افراد تیم است که باید با دقت بالایی انجام شود .
در مرحله هفتم ما باید بدانیم چطور به افراد تیم برای ادامه کار بهتر با بازدهی بیشتر انگیزه دهیم .
مرحله هشتم که یکی از مهم ترین مراحل است رهبری و مدیریت تیم است که باید مهارت های مدیریت را دارا باشید .
هر یک از مراحل را به صورت کامل و تخصصی در مطالب بعدی از سایت آموزشی مهندس راحله نیک پور میتوانید مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره میتوانید با ما در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید