8 مرحله ساخت تیم حرفه ای
8 مرحله ساخت تیم حرفه ای
در مطلب قبل ضرورت و اهمیت داشتن یک تیم حرفه ای در بخش های مختلف از جمله بخش فروش یک کسب و کار را بیان کردیم ، همچنین مراحل ساخت یک تیم حرفه ای را به اختصار بیان کردیم . در این مطلب از سایت آموزشی مهندس راحله نیکپور 8 مرحله ساخت تیم حرفه ای را به طور کامل بیان می کنیم با ما در این مطلب همراه باشید .
مراحل ساخت یک تیم حرفه ای
در این مطلب به 8 مورد از مراحل ساخت یک تیم حرفه ای می پردازیم امیدواریم با رعایت این نکات و استفاده از مطالب گفته شده تیمی قوی برای کسب و کار خود بسازید و از پیشرفت کسب و کار خود لذت ببرید.
1.جذب و استخدام
قدم اول در تیم سازی حرفه ای انتخاب افراد و نیروهای صحیح برای کار است . در جریان استخدام افراد شما به عنوان رهبر و مدیر یک کسب و کار فقط نباید به رزومه و سابقه کاری افراد نگاه کنید بلکه شما باید به مهارت های نرم و مهارت های ارتباطی و اجتماعی افراد هم توجه کنید . زیرا در حین کار علاوه بر مهارت های تخصصی افراد مهارت های نرم او هم به تیم کمک بسیاری می کند و کسب و کار شما را می تواند رونق بدهد .
2.ویژگی های کارمند فروش مناسب
شما بعد از مرحله مصاحبه و استخدام یک سری رزومه کاری در اختیار دارید که موقع انتخاب است و باید بر اساس آنها تصمیم بگیرید . اما اگر شما فقط بخواهید بر اساس رزومه ها تصمیم گیری کنید مهارت های نرم و مهارت هایی که فرد داراست اما در رزومه بیان نشده را نادیده گرفته اید . بنابراین شما باید از مهارت های نرم مطلع باشید که فرد مناسب را انتخاب کنید . در مطالب بعدی می توانید مهارت های نرم و سخت را مشاهده کنید.
3.طراحی چارت و ساختار تیم
مرحله سوم طراحی چارت و ساختار تیم است که باید در این مرحله چارتی تهیه کنید که وظایف افراد تقسیم و به افراد شرح داده شود و این مورد بسیار مهم است به حدی که با بهره وری تیم ارتباط مستقیم دارد .
4.مشخص کردن میزان حقوق کارکنان
شما در این مرحله باید حقوق و مزایای کارمند های خود را مشخص و به آنها اعلام کنید و اگر شرایطی برای آنها دارید پیش از شروع کار باید با آنها در میان بگذارید زیرا در این مورد اگر به توافق برسید کارمندان و افراد تیم شما به کار اهمیت بیشتری می دهند و میتوانند در پیشبرد اهداف شما کمک زیادی بکنند .
5.گزارش کارمندان و تیم فروش
خروجی کار تیم خود را بر اساس چه ملاک هایی می سنجید ؟ چه چیزهایی را در گزارش اعضای تیم بررسی میکنید ؟ شما برای اطلاع بیشتر از نحوه گزارش های تیم خود میتوانید با ما در ارتباط باشید یا مطالب آینده را دنبال کنید .
6.تقویت مهارت های تخصصی کارمندان
شما باید مهارت هایی که یک کارمند فروش یا عضو تیم کسب و کار شما در بخش های مختلف است را بدانید و با استفاده از دانسته های خود و با دعوت از افراد متخصص در هر زمینه دانش کارمند ها و اعضای تیم خود را بالا ببرید تا همگام با افزایش مهارت افراد ، بهره وری کسب و کار خود را هم بالا ببرید .
7.نحوه انگیزه دادن به تیم
تا اینجای کار افراد متخصص را استخدام کردید و در مورد حقوق آنها هم به توافق رسیدید و ابزار ها و وسایل کار را هم آماده کرده اید ، اما آیا به نظر شما این اقدام ها برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار کافی است ؟ پاسخ خیر است شما باید راه های انگیزه دادن به تیم را بدانید تا آنها با انگیزه بیشتر کار را ادامه دهند . در مطالب بعدی راه های انگیزه دادن به افراد تیم را بیان می کنیم .
8.رهبری و مدیریت تیم
تیم فروش قوی و موفق مثل ساعت کار می کند و در نهایت یک نفر باید باشه که چرخ دنده های این ساعت را مرتب کنترل کند. استراتژی های مدیر تیم فروش هم مثل روان کننده ای است که حرکت چرخ دنده ها را تنظیم کرده و از تنش های احتمالی بین آن ها جلوگیری می کند.
امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید واقع شده باشد . برای مطالعه مطالب بیشتر میتوانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید . همچنین برای رزرو تایم مشاوره میتوانید با ما در ارتباط باشید .
دیدگاهتان را بنویسید